Costa Cruises

A Costa Crociere S.p.A. olasz hajótársaság, székhelye Genova. Flottája jelenleg 14 hajóból áll. (2014 őszén áll szolgálatba a 15. hajója) A Costa-hajók kivétel nélkül olasz zászló alatt közlekednek, és a világ szinte minden régiójában jelen vannak - a Földközi-tengeren, Észak-Európában, a Karib-tengeren, Közép- és Dél-Amerikában csakúgy, mint a Távol-Keleten, az Indiai-óceánon és a Perzsa-öbölben.

A Costa Crociere S.p.A. a hajóipar vezető óriásvállalatának, a Carnival Corporation & plc Groupnak a tagja.

  • A több mint hatvanéves tengerhajózási tapasztalattal büszkélkedő Costa Crociere Európa (azon belül is Olaszország, Franciaország, Spanyolország és Svájc), valamint Dél-Amerika vezető hajótársasága.
  • A hajótársaság a kontinens legkorszerűbb flottáját mondhatja magáénak: 15 hajó tulajdonosa, melyek együttes kapacitása több, mint 40.000 utas (kétágyas elhelyezés mellett).
  • A Costa Crociere a 2012-es esztendőben több, mint egymillió utassal büszkélkedhetett. Ez a magas szám mérföldkőnek is tekinthető teljesítmény a társaság történetében, és feltétlenül rekordnak minősül az európai hajótársaságok körében.
  • A Costa Crociere elnyerte a RINA ún. B. E. S. T. 4 (Business Excellence Sustainable Task) minősítő rendszer tanúsítványát, mely egy önkéntes alapon megszerezhető bizonyítvány arról, hogy egy adott vállalat testületileg eleget tesz a legmagasabb nemzetközi normáknak és szabványoknak a munkajogot/munkahelyi egészségvédelmet (SA 8000, 2001-ben kibocsátott szabványgyűjtemény), a környezetvédelmet (UNI EN ISO 14001, 1996-ban kibocsátva), a biztonságot (OHSAS 18001, 1999-ben kibocsátva), valamint a minőséget (UNI EN ISO 9001, 2000-ben kibocsátva) illetően.
  • A Costa Crociere a világ első olyan hajótársasága, amely az egész flottájára nézve elnyerte a RINA által adományozott "Green Star" megjelölést. Ez utóbbi arra utal, hogy a RINA tanúsítványa szerint minden Costa-hajó a környezetvédelmi szabályoknak maximálisan eleget téve, továbbá a levegőt és a tengert minden lehetséges módon védve üzemel. A Green Star megjelölés a tenger és a tengeri élővilág szennyezésének megakadályozását célzó legmagasabb környezetvédelmi szabványokon alapszik, és odaítélése a nemzetközi MARPOL-egyezmény érvényben lévő rendelkezéseinél szigorúbb szabályokhoz van kötve.
  • 2005 júliusától fogva a Costa Crociere támogatja a WWF (World Wildlife Fund) alapítványt három, a világ legértékesebb és legveszélyeztetettebb tengeri ökorégiói között számon tartott terület - nevezetesen a Földközi-tenger, a Nagy-Antillák és Brazília észak-keleti partvidéke - védelmét illetően. A hajótársaság vállalta, hogy valamennyi utasát információs és egyéb oktató jellegű anyaggal látja el a környezetszennyezés meggátolása érdekében. A Costa egy további elköteleződése, hogy a WWF ITALIA célzott műveleteket hajt majd végre a három említett régióban, ami részben a Costa Cruises, illetve a Costa-utasok pénzügyi hozzájárulásával történik majd.
  • A Costa Crociere nemzetközi nagyvállalat, mintegy 15 nemzet 27 nagyvárosában - jelesül Genovában, Milánóban, Rómában, Padovában, Torinóban, Bolognában, Bariban, Párizsban, Madridban, Barcelonában, Londonban, Frankfurtban, Rostockban, Linzben, Zürichben, Brüsszelben, Miamiban, Mexikóvárosban, Buenos Airesben, Săo Paulóban, Rio de Janeiróban, Manilában, La Romanában (Dominikai Köztársaság), Hongkongban és Sanghajban - képviselteti magát egy-egy irodával.
  • A vállalatcsoport csakúgy mint az utazóközönség bátran építhet a Costa zömében fiatalokból álló, nemzetközi csapatára: a több mint 13.000 Costa-alkalmazott (kb. 12.000 fős hajós és 1.000 fős földi személyzet) 80 különböző országból származik, és 70%-ban 40 év alatti fiatal.
  • A hajótársaság 24.000 európai utazási irodával dolgozik.
  • Flottája bővítését célozva 2000-ben a Costa Crociere belevágott egy 4.5 milliárd eurós beruházást igénylő projektbe.


A 11 évre szóló program keretében a következő ütemezéssel és az alábbi hajókkal egészült ki a társaság hajóparkja:

  • 2000 júliusában szolgálatba lépett a bővülési projekt keretében előirányzott hajók közül az első, a Costa Atlantica, melynek utaskapacitása 2.114 fő (csak az alsó ágyakat számolva). A tengerjáró a finn Kvaerner Masa Yards nevű gyárban épült.
  • 2001 áprilisában állt "csatasorba" a soron következő hajó, a 36.000 bruttótonnás, 1.022 fős utaskapacitású (alsó ágyak szerint) Costa Tropicale. Ezt a hajót 2005 októberében eladta a társaság a P&O Australiának.
  • 2002 áprilisának vízre szállt a Costa Europa. A hajó 1.488 utas befogadására alkalmas (az alsó ágyakat számolva).
  • 2003. május 27-én leszállították a társaságnak a Costa Atlantica testvérhajóját, a Costa Mediterraneát.
  • 2003. november 14-én megérkezett a Costa Fortuna. A Costa Fortuna az első azon két hatalmas, 105.000 bruttótonnás és 2.702 fős utaskapacitású óriáshajóból, amelyet a genovai Fincantieri gyár épített.
  • 2004. október 29-én átadták a Costa Fortuna testvérét, a Costa Magicát.
  • 2007 májusában került sor egy újabb tengerjárónak, a Costa Serenának az átadására. A Costa-flotta állománya ezzel 12 hajóra bővül, melyek együttes utaskapacitása 23.000 fő lesz (kétágyas elhelyezés mellett).
  • 2009 májusában érkezett egy újabb gyönyörű hajó, a 96.200 bruttótonna tömegű és 2.260 alsó ággyal rendelkező Costa Luminosa. A hajót a Fincantieri cég margherai gyárában építették. Ugyanitt egy másik 96.200 bruttótonnás tengerjáró építése egyelőre opciós.
  • Egy hónappal később, 2009 júniusában a Fincantieri Sestri Ponentei gyára egy további Costa-hajót adott át, a Costa Serena testvérhúgát a Costa Pacificát. A Costa-hajók száma ekkor eléri a tizennégyet, utaskapacitása pedig a 36.000 főt (kétágyas elhelyezés mellett).
  • 2010. február 5-én útjára indult a Costa Deliziosa, a második 92.600 bruttótonnás tengerjáró is. Az új hajó vízre bocsátásával a Costa flotta utaskapacitása már elérte a 38.800 főt.
  • 2011 júliusában és 2012 tavaszán 2 újabb 114.500 tonnás hajót bocsátott vízre a Fincantieri gyár. A két új hajó Costa Favolosa és Costa Fascinosa a Costa Pacifica és a Costa Serena testvérhajói.
  • Az egyelőre építés alatt álló Costa Diadema vízrebocsátása után minden idők legnagyobb, olasz zászló alatt közlekedő tengerjárója lesz: súlya az előzetes tervek szerint 132 500 bruttótonnára rúg majd, vendégkapacitása pedig eléri a 4 947 főt. A teljes beruházás értéke mintegy 5 milliárd euró, és az előreláthatólag 2014. október végén befejeződő, tehát közel két évig tartó építési munkálatokban, beleértve a hajó berendezését és felszerelését is, kb. 3 500 munkás és 400 szerződéses alvállalkozó vesz majd részt.