Dél-Afrika, egy országnyi állatkert

Afrika déli csücskében Dél-Afrikát novembertől márciusig érdemes felkeresni, hiszen hazánk időjárásával ellentétben ott a jellemző napi hőmérséklet kellemes, 24-30 C˚ fok.

Utunkat Johannesburgban kezdtük, mely város egy 1700 méter magas fennsíkon fekszik.
A város maga nem rendkívüli, de a 2010-es foci vb-re érdekes épületek szobrok emlékeztetnek, valamint mély benyomást tett ránk a SOWETO városrészben élő fekete lakosság életkörülményeit látni. A biztonság kedvéért ezt a városnézést busszal tettük meg.

Ezután utazásunkat az izgalmas aranybánya felé vettük Gold Reef Cityben, ahol első dél-afrikai éjszakánkat igen jó körülmények között tölthettük. A tematikus park közepén egy mesevilágba csöppentünk, ami lányunknak is hatalmas élményt jelentett. Helyi táncosok, afrikai zenei előadásokba botlottunk lépten nyomon.

Az ország fővárosában, Pretóriában és környékén a gyönyörű épületek mellett betekintést nyerhetünk az ország történelmébe, melynek nagy része az angolok és búrok háborújáról, gyarmatosításáról szól. Ezen harcoknak köszönhetően Dél-Afrika napjainkra modern, jó infrastruktúrával rendelkező állam, de az ősi bennszülött törzsek hagyományait is számos helyen megőrizték, leggazdagabban tárják elénk a LESEDI skanzen törzsi falvai, mely nem mellesleg hotelként is működik.
Ezt követően utazásunk talán csúcsponjaként elérkeztünk Sun City-be, az elveszett városba, ahonnan felkerestük a Pilanesberg Nemzeti Parkot. A közel 1000 négyzetkilométeres területen a „Big Five” (elefánt, orrszarvú, bivaly, oroszlán, leopárd) mellett számtalan izgalmas állatfaj például gnú, zebra, zsiráf, antilop, marabu stb. természetes életkörülményeit tanulmányozhattuk egy dzsippből.

A fennsíkot elhagyva lerepültünk Port Elisabeth-be, az óceán parti üdülővárosba. Innen egy újabb nemzeti parkot kerestünk fel, ahol több, mint 400 elefánt él, köztük nagyon cuki bébi elefántborjakkal.
Rövid tengerparti pihenés után utazásunkat a híres panoráma úton, a Garden Route-on buszozva Oudtshoornban, a struccbárók városában folytattuk. A struccmasszázs igen jót tett elfáradt nyakunknak. A Garden Route mentén haladva mindenképp érdemes felkeresni a Storms folyó torkolatát egy kis kalandos túra kedvéért, hogy megszemlélhessük a szirti borzokat és végigsétáljunk a kb. 70 méter hosszú romantikus függőhídon, a Tsitsikamma Nemzetik Park területén.
A Garden Route végén elérkezünk Cape Town-ba, ahol szélcsendben a híres Asztal hegy tetejéről csodálhatjuk az impozáns fekvésű Fokvárost. A kedvelt város környékéről kiindulva meglátogattuk a Kirstenbosch botanikus kertet, ahol megtudtuk, hogy a magyar származásúnak vélt muskátli őshazájában járunk, aztán felkerestük a borairól híres Tokai-t, majd másnap bejártuk a Jóreménység fokhoz vezető utat. Az út mentén hol majmok ugráltak, hol zebrák legelésztek, aztán pedig egy strucc állta buszunk útját. Rendkívül vadregényes és élménydús utazás méltán nyerte el az egész családunk tetszését. Bármikor szívesen visszatérnénk, de csak csoportosan, mivel így biztonságos.

Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert Dél-Afrika, egy országnyi állatkert