Hasznos tudnivalók MSC
HASZNOS TUDNIVALÓK HAJÓRASZÁLLÁS ELŐTT
Kérjük a következő oldalakon leírtakat figyelmesen olvassa el. Ezen információk ismerete elengedhetetlen egy hajóút lefoglalása és a hajóra történő beszállás előtt.
ÚTIOKMÁNYOK / RÉSZVÉTELI JEGYEK
Útlevél/vízum
A hajóútra minden esetben az útlevelét (ne csak a személyazonosító kártyáját) vigye magával – még akkor is, ha a hajóút csak az Európai Unió országait érinti.
A legtöbb hajótársaság megköveteli, hogy az útlevél a hajóút befejezését követően még legalább 6 hónapig érvényes legyen. Kérjük útlevele érvényességéről (a visszaérkezést követő minimum 6 hónapra vonatkozóan) minden esetben még az utazás lefoglalása előtt bizonyosodjon meg, hiszen az úti okmányok érvénytelenségéből adódó lemondás kötbért vonhat maga után.
A vízumügyintézés – amennyiben a hajóút érint olyan országot, melynek törvényei vízumkötelezettséget írnak elő - egyénileg történik. Az egyes érintett országokra vonatkozóan irodánk természetesen megadja az esetleges vízumkötelezettségre vonatkozóan birtokunkban lévő információkat. Egyes esetekben a vízumkiadás vagy az adott országba történő belépéssel kapcsolatos ügyintézés a hajó fedélzetén történik – ilyen esetekben a hajó személyzete ad tájékoztatást (idegen nyelven).
Részvételi jegyek / egyéb információs anyagok
Az irodánktól kapott részvételi jegyének (voucher) a beszálláskor Önnél kell lennie. Ez tartalmazza az Ön személyes adatait, továbbá a hajón történő elszállásolásával kapcsolatos információkat (fedélzet, kabinszám stb.). Ezen kívül kérjük a beszállás előtt mindenképpen értelemszerűen töltse ki és ragassza fel bőröndjeire (a helyszínen kapott) bőröndazonosító matricákat (a hajó személyzete ezek alapján viszi kabinja elé csomagjait).
Kérjük, hogy az irodánktól kapott egyéb dokumentumokat is alaposan tanulmányozza át, illetve vigye magával hajóútjára. Ilyen dokumentumok, anyagok: általános információs anyag (magyar, angol, német nyelven), útvonalterv, a kikötő térképe, esetleges parkoló voucher.
ÉRKEZÉS / BE- ÉS KISZÁLLÁS
Kikötőbe történő eljutás
A hajóút indulási kikötőjébe való eljutás egyénileg történik – általában repülővel vagy autóval. Repülős utazás esetén örömmel segítünk repülőjegye lefoglalásában.
Az MSC hajótársaság földközi-tengeri hajóutjainak indulási helyszínei többek között Genova, Velence és Trieszt lehetnek, melyek autóval is könnyen megközelíthetőek. Ezekben a kikötőkben az MSC hajótársaság – térítés ellenében – személygépkocsi-parkolási lehetőséget biztosít. Kérjük a részletekről kérdezze kollégáinkat.
Időpontok, személyes tárgyak
A hajókra történő beszállás általában a hajó indulása előtt 3-8 órával kezdődik – ez azonban útvonalanként változhat. A legkésőbbi beszállási időpont általában 2 órával az indulás előtt van.
Ezutáni érkezés esetén a hajótársaság fenntartja a jogot a foglalás 100% kötbér felszámolásával történő törlésére. Ezt mindig vegye figyelembe a kikötőbe való eljutása tervezésénél.
A beszállás legkorábbi és legkésőbbi időpontja, továbbá pontos helyszíne szerepel a részvételi jegyen. Kérjük ezeket az információkat is figyelmesen olvassa el, illetve kérje kollégáink tanácsát.
FONTOS:a hajóra az utazás első napján történő be- és a hajóról az utolsó napon történő kiszálláshoz mindig tartsa magánál szükséges útiokmányait, bankkártyáját és készpénzt (a hajótársaság által elfogadott fizetőeszközt). Javasoljuk, hogy egyéb értéktárgyait, személyes tárgyait, legfontosabb gyógyszereit is tartsa magánál kézitáskájában a be- és kiszálláskor.
Bármilyen étel vagy ital hajóra történő felvitele nem engedélyezett.
Bőröndszállítás
A névre szólóan (név, a hajó neve, kabinszám, indulási helyszín és időpont stb. feltüntetésével) kitöltött bőröndazonosító matricával ellátott bőröndöket ki- és beszálláskor a személyzet szállítja a kabinokhoz és a kabinoktól. Beszálláskor a bőröndöket (a kézi táskákat nem) az erre kijelölt helyen kell leadni. A személyzet innen az Ön kabinjához viszi – általában csak a kabin elfoglalását követően. A bőröndök kabinhoz szállítása akár 1-2 órát is igénybe vehet a beszállást követően. Amennyiben röviddel a hajó indulása előtt bőröndje még nincs kabinja előtt, vagy elfelejtette a bőröndazonosító matricára ráírni kabinszámát, haladéktalanul keresse fel a személyzet illetékesét.
A kiszállás napját megelőző napon egy, a hajóút során megadott késő esti időpontig kérik a kitöltött bőröndazonosító matricával ellátott bőröndöket a kabin elé kitenni (fontos, hogy kézi táskájában szállítandó úti okmányait, személyes használati tárgyait, másnapi ruháját ne tegye ezekbe a bőröndökbe, azokat tartsa magánál). A bőröndöket a kiszálláskor a kikötőben erre kijelölt helyen tudják átvenni.
A bőrönd a hajó személyzete hibájából bekövetkező esetleges elvesztése vagy sérülése esetén haladéktalanul vetessen fel jegyzőkönyvet az illetékessel; a jegyzőkönyv legalább 1 példányát kérje el – ezzel tudja igazolni az esetleges káresetet a hajótársaság és szükség esetén a biztosítótársaság felé.
Értékmegőrzés
Értékeit, ékszereit, nagyobb összegű készpénzt javasoljuk a hajó széfjeibe elhelyezni. Az MSC hajótársaság és ezáltal a MAHART Tours nem vállal felelősséget az elvesztett, ellopott értéktárgyakért, ékszerekért.
KABINOK
Az utasok elhelyezése a tengeri személyszállító hajókon külső (ablakos) és belső (ablak nélküli) kabinokban történik. A külső (ablakos) kabinokban történő elhelyezés általában magasabb részvételi díj ellenében lehetséges.
FONTOS: javasoljuk, hogy a bezártságot nehezen viselő utasaink ne utazzanak belső (ablak nélküli) kabinban.
A legtöbb hajó esetében magasabb részvételi díj fejében erkélyes kabinok, továbbá ablakos vagy erkélyes lakosztályok is foglalhatóak (hajók esetében a lakosztályok is egy légterűek).
A kabinok és lakosztályok mérete – műszaki okokból – általában kisebb egy szállodai szoba vagy lakosztály méreténél.
A kabinok alapfelszereltségéhez tartoznak az ágyak (egyes kabinokban akár falból kihajtható emeleti pótágyak is), a fürdőhelyiség (általában zuhanyzóval) wc-vel. A televízió nem minden hajó alapfelszereltségének része, de a legtöbb esetben megtalálható a kabinokban.
A kabinokban található konnektorok 110/220 voltos áramot biztosítanak.
Garanciális kabin: a foglaláskor nem ad meg a hajótársaság kabinszámot, csak azt garantálja, hogy a kiválasztott kabinkategóriában, vagy magasabb kategóriában ad helyet és olyan útvonalnál, ahol a beszállás több kikötőben lehetséges a garanciális kabint foglaló utasnak előfordul, hogy kabint kell cserélnie az út során. Nem garanciális kabin foglalása esetén is fenntartja a hajótársaság a jogot a kategórián belüli cserére, vagy magasabb kategóriára való cserére.
SZEMÉLYES KIADÁSOK, FEDÉLZETI KÁRTYA
Költségek a hajón, fedélzeti kártya
A hajótársaság a beszálláskor pénzletétet kér (kb. 250,-300 euró/kabin). Ezt az összeget vagy az Ön bankkártyáján zárolják, vagy készpénzben kérik letétbe helyezni. Fontos, hogy csak nemzetközileg elfogadott (általában American Express, Eurocard/Mastercard vagy Visa) dombornyomott bankkártyát fogadnak el, melyen minimum 200,- euró/fő fedezetnek kell lennie (a letét/fedezet összege hajónként változhat). A pénzletét az italfogyasztás, a kötelező borravaló, a fakultatív kirándulások, az extra költségek, extra fogyasztások, a fedélzeti boltokban történő vásárlások egy részére nyújt fedezetet. Az ezen költségeket tartalmazó számlát a hajóút befejezésének napján, vagy az azt megelőző napon kell kiegyenlíteni (bankkártyával vagy készpénzben – a zárolt ill. letétbe helyezett pénzösszegből; amennyiben túllépte a zárolt/letétbe helyezett keretet, akkor ráfizetéssel).
Beszálláskor minden utas kap egy ún. fedélzeti kártyát („board card”), mely kettős célt szolgál. Egyrészt a teljes hajóút során, az egyes helyszíneken történő ki- és beszállást regisztrálja (ettől függetlenül kérjük, hogy útlevelüket – vagy amennyiben az adott ország szabályai megkövetelik a vízumot - minden kiszállásnál, fakultatív kirándulásnál vigyék magukkal); másrészt a fedélzeti extrafogyasztás, extraköltségek, vásárlások „fizetőeszközéül” szolgál. A hajók fedélzetén nem használható készpénz (kivéve: kaszinó); minden extraköltséget a fedélzeti kártyán rögzítenek. A kártyán szereplő költségek alapján állítja ki a hajótársaság alkalmazottja az utazás végén az Ön kabinjára vonatkozó számlát.
Kötelező borravaló
A hajótársaságok a helyszínen (általában a hajóút végén) ún. kötelező borravalót kérnek.
Ez így van az MSC hajótársaság esetében is. Ennek összege az MSC hajótársaság hajóútjain felnőtt utasok esetében 7,- euró/fő/éj, gyermek esetében 3,5 euró/fő/éj. A kötelező borravalóval a hajótársaság a hajó személyzetének fizetését egészíti ki. Ennek eredményeként a személyzet az étel- és italfogyasztáskor általában nem vár borravalót.
ÉTKEZÉSEK
Az MSC hajótársaság útjain az árban szereplő teljes ellátás napi háromszori főétkezést (reggeli, ebéd, vacsora), és általában további két kisebb étkezést jelent (italok nélkül).
Az étkezések lehetnek ültetéses vagy svédasztalos rendszerűek (egyes főétkezéseknél általában mindkét ételfelszolgálási rendszer lehetséges).
A vacsorák alkalmával kérjük a hajótársaság által előírt öltözködési szabályok (férfiaknak ing, nyakkendő, zakó vagy öltöny; hölgyeknek kosztüm vagy kisestélyi ruha viselete) betartását.
A vacsorák időpontjára vonatkozóan – a rendelkezésre álló helyek függvényében – kérheti a korábbi vagy a későbbi vacsorára vonatkozó ültetést. Az étkezések hajóktól és kikötési helyszínektől függően változhatnak. Kérjük az előírt étkezési időpontok pontos betartását.
Az első vacsora alkalmával az éttermi személyzet – fedélzeti kártyája felmutatásával, kabinszáma megadásával – az Ön számára fenntartott helyre kíséri Önt.
Az éttermekben a dohányzás nem megengedett.
FEDÉLZETI SZOLGÁLTATÁSOK
Ingyenes és térítésköteles szolgáltatások
A hajók fedélzetén a legtöbb szolgáltatás, program ingyenes. Akadnak azonban olyan speciális szolgáltatások, melyekért fizetni kell, ilyenek például: italfogyasztás, fodrász, szépségszalon, szauna, szolárium, masszázs, mosoda, vasalás, fotószolgáltatás, postai szolgáltatás, kaszinó.
Boltok, butikok
Az egyes hajók boltjaiban lehetőség van vásárlásra (ruhák, ajándéktárgyak stb.). A boltok meghatározott nyitva tartás szerint üzemelnek – a nyitva tartás általában egybeesik a napközbeni tengeri utazással; a kikötői és vámszabályok miatt a boltok a hajó kikötőben tartózkodása alatt nem üzemelhetnek.
Fotó- és videószolgálat
A legtöbb hajón fotó- és videószolgálat működik. Számos eseményről, illetve annak részvevőiről fénykép- és/vagy videófelvételek készülnek. Ezeket a felvételeket igény esetén a fotóboltban/képgalériában lehet megvásárolni.
Postai szolgáltatás
Az egyes hajók recepcióján vagy információs irodájában lehetőség van képeslapok, levelek feladására. A képeslapokat, leveleket kikötéskor a hajótársaság helyi szolgáltatóján keresztül postázzák. A feladás költségeivel az utas fedélzeti számláját terhelik meg.
Kaszinó
A legtöbb hajó fedélzetén az esti/éjszakai órákban kaszinó üzemel. A kaszinót 18 év alatti utasok nem látogathatják. A kaszinókban készpénzhasználat van.
Bárok és kávézók
A bárokban és az étteremben történő fogyasztásért a hajóút végén kell fizetni. A hajótársaság 15% szolgáltatási díjat számol fel, melyet a hajóút végén hozzáír a számlához.
NYELVHASZNÁLAT
Nyelvhasználat, nyelvtudás
A hajókon nem beszélnek magyarul, ezért valamelyik világnyelv (angol, német) ismerete mindenképpen javasolt. A hajóút során a tájékoztatás (írásos és szóbeli) főként angolul vagy németül zajlik. A kabinokba naponta bekészítik az idegen nyelvű „fedélzeti hírlevelet”, mely a legfontosabb aktuális információkat tartalmazza (érkezés/indulás a soron következő kikötőbe/kikötőből, fakultatív kirándulások, azok indulási időpontjai, árai, az azokra történő jelentkezés feltételei, aktuális programok a hajón, biztonsági előírások, esetleges útvonalváltozás stb.).
A személyzet, vagy a személyzet egyes tagjai által leggyakrabban beszélt nyelvek: az angol és a német, egyes hajókon a francia, az olasz, a spanyol, vagy a holland.
A fakultatív kirándulásokon történő idegenvezetés szintén valamelyik világnyelven történik.
Az idegennyelv-ismeret hiányából eredő félreértésekért, problémákért a nem tudunk felelősséget vállalni.
TÁJÉKOZTATÓ ANYAGOK
A kabinokba naponta bekészítik az idegen nyelvű „fedélzeti hírlevelet”, mely a legfontosabb aktuális információkat tartalmazza: érkezés/indulás a soron következő kikötőbe/kikötőből, fakultatív kirándulások, azok indulási időpontjai, árai és azokra történő jelentkezés feltételei, aktuális programok a hajón, biztonsági előírások, esetleges útvonalváltozás stb.
Kérjük, hogy az Ön érdekében ezeket a hírleveleket mindig figyelmesen olvassa el.
Bármilyen kérdéssel nyugodtan keresse a hajó recepcióját.
ÖLTÖZKÖDÉSI ÉS EGYÉB SZABÁLYOK A FEDÉLZETEN
Öltözet
A hajóútra kérünk a hajóút helyszínei időjárásának és szabályainak megfelelő kényelmes hétköznapi, és elegánsabb ruhadarabokat is vinni. A fakultatív kirándulások és a hajó fedélzetén rendelkezésre álló szabadidős és sportprogramok alatt a kényelmes (esetenként meleg) ruhadarabok (tréningruha, úszónadrág/úszódressz) viselete javasolt.
A vacsoráknál – különösen a kapitányi vacsora és a gálavacsora alkalmával – elegánsabb öltözet (férfiaknak ing, nyakkendő, zakó vagy öltöny; hölgyeknek kosztüm vagy kisestélyi ruha) szükséges.
Kérjük, vegye figyelembe a hajóút egyes állomásainak öltözködési és viselkedési szabályait. Egyes kegyhelyeken, nevezetességeknél a végtagokat elfedő ruhadarabok viselete kötelező.
Erős napsütés ellen is védekezzen.
Törölközők és fürdőlepedők
A kabin takarításakor a személyzet – igény esetén – rendszeresen cseréli a törölközőket.
A törölközőket a kabinból nem szabad kivinni. Uszoda-, fitneszterem-használathoz és egyéb sporttevékenységekhez külön kérésre a helyszínen (a kabinszám megadásával) ingyenesen adnak törölközőt, fürdőlepedőt. Ezeket minden esetben a helyszínen kérik visszaadni. A törölközők, fürdőlepedők esetleges elvesztése, helyszíni vissza nem adása külön költség felszámítását vonhatja maga után.
Próbariadó
Az indulás napján, a hajó indulását követően – biztonsági okokból - próbariadót szoktak tartani. A próbariadó idejére vonatkozó teendőkről a személyzet és/vagy az információs anyagok pontos tájékoztatást adnak. Minden kabin alapfelszereltsége a minimum az adott kabinban utazó utasok számának megfelelő számú mentőmellény. Kérjük, hogy Ön és utastársai a próbariadó alkalmával a saját biztonságuk érdekében mindenképpen jelenjenek meg mentőmellényben a kabinjuk alapján kijelölt gyülekezőhelyen (a vonatkozó gyülekezőhely, szekció jelét, számát általában a kabinban vagy a mentőmellényen is feltüntetik).
Dohányzás
Az MSC hajótársaság hajóin dohányozni csak a kijelölt helyeken szabad. A kabinokban és éttermekben a dohányzás tilos.
Vendégek, látogatók
Az adott hajóútra vonatkozó részvételi jeggyel nem rendelkező látogatók, vendégek fogadása a hajón nem megengedett.
KIRÁNDULÁSOK
A hajóról az egyes célállomásokat, helyi nevezetességeket meg lehet látogatni egyénileg vagy fakultatív programok keretében.
Egyéni kirándulások, városlátogatások
Az egyénileg szervezett kirándulások, városlátogatások alkalmával mindig ügyeljen arra, hogy vigye magával szükséges úti okmányait, továbbá, hogy a hajó indulási időpontja előtt legalább 1 órával visszaérjen a hajóra – a hajó indulásáig vissza nem érő utasokat a hajónak nem áll módjában megvárni.
Külön szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy főként a Földközi-tenger nyugati medencéjében a kikötők távolabb eshetnek (akár 50-80 km) a meglátogatni kívánt várostól, nevezetességtől. Ez mind a visszaérkezés, mind pedig az utazás költségei szempontjából fontos lehet. Ezen helyszíneken különösen javasolt a hajó (vagy a hajótársaság által megbízott helyi utazásszervező) által szervezett fakultatív kirándulásokon való részvétel.
Fakultatív kirándulások
A hajóút legtöbb helyszínén általában több, a hajó (vagy a hajótársaság által megbízott helyi utazásszervező) által szervezett fakultatív kirándulásra van lehetőség.
Ezek részvételi díja a hajón fizetendő (a kiszállás napján a kabinszámla rendezésekor) – a fakultatív kirándulások részvételi díját a hajó tájékoztató anyagaiban feltüntetik.
A fakultatív kirándulásokon az idegenvezetés leggyakrabban angol vagy német nyelven (egyes esetekben más világnyelveken is: olaszul, franciául) zajlik.
Az egyes hajóutak során tervezett fakultatív kirándulásokra vonatkozó tájékoztatást kérhet a MAHART Tours kollégáitól vagy az egyes hajók fedélzetén a személyzettől.
A hajó esetleges útvonalváltozása esetén a hajó személyzete igyekszik az új kikötési helyszínen is fakultatív kirándulási lehetőséget biztosítani.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben egyénileg száll ki a hajóból a visszaérkezésnél a helyi időt vegye figyelembe. A hajó csak a hajótársaság által szervezett fakultatív kiránduláson résztvevő utasokat várja meg késés esetén.
EGÉSZSÉGÜGYI ELŐÍRÁSOK, EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS
Egészségügyi előírások
Az Ön érdekében mindig kérjen felvilágosítást és vegye figyelembe az egyes hajókkal, valamint a hajóút által érintett országokkal kapcsolatos egészségügyi előírásokat (védőoltások, étel-, italfogyasztás stb.). Kérjük bármilyen esetlegesen tartósan fennálló egészségügyi problémájáról tájékoztassa irodánk munkatársait, akik ezt az információt továbbítják a hajótársaság felé. Bizonyos esetekben a hajótársaság angol nyelvű orvosi igazolást kérhet az utasok utazásra alkalmasságára vonatkozóan.
Kérjük, hogy folyamatos gyógyszerszedés esetén mindig legyen Önnél, a hajóút időtartamánál hosszabb időre elegendő gyógyszermennyiség. Természetesen egyéb kisebb alapbetegségek, alappanaszok kezelésére is jó, ha van Önnél megfelelő orvosság. Amennyiben Ön szemüveget vagy kontaktlencsét használ, akkor pótszemüvegről illetve megfelelő mennyiségű kontaktlencséről is gondoskodjon. Mindezek beszerzése a hajóút során akadályokba ütközik.
Terhesség, gyermekek a fedélzeten
Terhesség esetén az MSC hajóútjain – az anya és a gyermek egészsége érdekében - csak a terhesség 28. hetéig (a hajóút utolsó napját figyelembe véve) engedélyezett a részvétel. A terhesség korábbi szakaszában lévő kismamáknak is angol nyelvű orvosi igazolással kell bizonyítaniuk, hogy alkalmasak a tengeri hajóútra.
Újszülöttekkel, csecsemőkkel az utazás nem javasolt, bizonyos hajó esetében nem is engedélyezett.
Egyes hajókon kisgyermekek részére (általában 3 éves kortól) játszószoba és gyermekmegőrzés lehetséges (idegen nyelven). Erre nézve kérjen részletes információt illetékes kollégáinktól.
Orvosi ellátás a hajón
A hajókon a rendelőben meghatározott időpontokban orvosi szolgálat van (járóbeteg rendelés, idegen nyelven). Szükség esetén fel tudják keresni az orvost. A hajóorvos általában általános orvos; komolyabb orvosi beavatkozásokra (szakrendelés, műtéti beavatkozás stb.) a hajóorvosi rendelő nem alkalmas. Az orvosi vizsgálat, konzultáció vagy kezelés térítés ellenében történik. Ilyen esetben érdemes magánál tartania betegség-, baleset- és poggyászbiztosítási kötvényét és fedélzeti kártyáját. Az orvosi ellátás díjáról minden esetben kérjen az orvostól számlát, melyet – amennyiben betegség-, baleset és poggyászbiztosítással rendelkezik - hazaérkezése után (a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást nyújtó biztosító előírásainak és szabályzatának megfelelően) tud benyújtani biztosítójának.
BIZTOSÍTÁSOK
Betegség-, baleset és poggyászbiztosítás
Fontos, hogy betegség vagy baleset esetén bármilyen külföldi (akár európai uniós országban történő) orvosi ellátás, kórházi tartózkodás komoly költségeket róhat Önre és/vagy az Önnel utazókra. A hajóorvos esetleges vizsgálataiért is fizetni kell.
A hajótársaság – illetve a kikötőbe repülővel történő utazás esetén a légitársaságok – csak korlátozott mértékben vállalnak felelősséget a bőröndök elvesztéséből vagy megrongálódásából adódó károk esetére.
Ezen extra költségek mérséklésére, fedezésére javasoljuk, hogy utazása előtt mindenképpen kössön betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást. Amennyiben úgy dönt, hogy irodánknál köti meg betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, kollégáink részletes felvilágosítással szolgálnak.
A külföldre utazók közül egyre többen használják a könnyen és díjmentesen igényelhető Európai Egészségbiztosítási Kártyát (EHC), mely az Európai Unió tagországaiban általános orvosi ellátásra jogosít. Komoly nehézségekkel szembesülhet ugyanakkor, aki az egészségkártyát az utasbiztosítás kiváltására használja fel. Az európai uniós tagországokba való utazás előtt mindenképpen érdemes igényelni a kártyát, hiszen annak felmutatásával bárki ugyanolyan feltételekkel és költségek fizetésével kaphat orvosi ellátást, mint az adott ország biztosítással rendelkező állampolgárai. A kártyának ugyanakkor komoly korlátai vannak az utasbiztosítással szemben: egyebek mellett nem fedezi a magánorvosnál igénybe vett ellátás költségeit, ami pedig különösen fontos lenne, mivel a tengerparti üdülőhelyeken az állami orvosi rendelők a helyi lakosságra méretezettek, így általában nem áll a nyaralók rendelkezésére nagy nyári kapacitásra felkészült, jól felszerelt állami orvosi ellátó. Az Egészségbiztosítási Kártya nem finanszírozza a fogorvost, mely a leggyakoribb probléma külföldön, de sokszor a betegszállítás akár több százezer forintos költségét sem. Ahogy a poggyász biztosítására sem alkalmas, mely szintén az egyik legtöbbször kihasznált szolgáltatása az utasbiztosításoknak.
A bankkártyákhoz tartozó biztosítások esetében erősen javasoljuk, hogy járjanak utána, hogy milyen baleseti ellátás esetén használhatóak, és mekkora értékhatárig. A bankkártyához tartozó biztosítások egyik hátránya, hogy jóval kevesebb összegig fizeti az ellátást, mint a hagyományos, külön megköthető Betegség-, baleset- és poggyászbiztosítás. Sok esetben a bankok nem hívják fel kellőképpen a figyelmet, hogy csak abban az esetben érvényes a bankkártyájukhoz kapcsolódó biztosítás, ha ezt a szolgáltatást, minden külföldre utazás előtt aktiválják.
A biztosítás megkötéséhez szükségünk van az utasok nevére, születési dátumára, útlevél vagy személyi igazolvány számára, valamint a lakcímekre.
ÁLLATOK
Egészségügyi és biztonsági okokból állatokat nem lehet felvinni a hajókra.
TELEKOMMUNIKÁCIÓ
Mobiltelefon használat
A mobiltelefonok általában használhatók az egyes hajókon. Szeretnénk azonban felhívni figyelmét, hogy esetenként – főként a nyílt tengeren – a telefonkapcsolat csak a hajók saját műholdas telekommunikációs rendszerén keresztül lehetséges. Ez mind a fogadott és küldött sms-ek, mind a fogadott vagy kezdeményezett mobiltelefon-hívások, mind pedig az egyéb mobil telekommunikáció díját nagyban megnöveli az Ön számára.
Internet
A legtöbb hajón van költségtérítéses internethasználati lehetőség. Ennek díjairól a hajó személyzetétől kaphat felvilágosítást. Az internethasználat díját fedélzeti számlájára terhelik.
Az MSC hajótársaság és a hajók elérhetősége:
Sürgős esetben az alábbi olaszországi telefonszám hívható:
+390817942111
MSC Magnifica
Code: 00870
Telephone: 765046693 / 765046690
Fax: 765046695 / 765046692
MSC Splendida
Code: 00870
Telephone: 764911645 / 764911646 / 764911642
Fax: 764911647 / 764911644
MSC Fantasia
Code: 00870
Telephone: 764878834 / 764878835 / 764878837
Fax: 764878836 / 764878839
MSC Poesia
Code: 00870
Telephone: 764837232 / 764837235
Fax: 764837234 - 764837237
MSC Orchestra
Code: 00870
Telephone: 761120770 / 761120775
Fax: 761120774 / 761120778
MSC Musica
Code:00870
Telephone: 764614351 / 764614354
Fax: 764614356 - 764614352
MSC Opera
Code: 00870
Telephone: 335762710 / 335762720
Fax: 335762711 / 335762721
MSC Lirica
Code: 00870
Telephone: 335604210 / 335604220
Fax: 335604211 / 335604221
MSC Sinfonia
Code: 00870
Telephone: 335671611 / 335671621
Fax: 335671614 / 335671623
MSC Armonia
Code: 00870
Telephone: 335728110 / 335728120
Fax: 335728113
MSC Melody
Code: 00870
Telephone: 335315710 / 635315710
Fax: 335315712 - 635315713
Az MSC hajótársaság és annak bármelyik hajóskapitánya - főként vis maior okokból eredendően - fenntartja a jogot a hajóút útvonalának megváltoztatására
Döntésükről a hajóút utolsó napján 22:00 óráig kell tájékoztatniuk a Könyvelési Irodát. Az Ön kényelme érdekében, amennyiben nem ad utasítást az összeg megváltoztatására, úgy az 1 euró összeget automatikusan hozzáírják a végszámlájához. További információért olvassa el a hajó kabinjaiban elhelyezett tájékoztatót.
Az itt leírt tájékoztató nem ismeretéből adódó esetleges problémákért, a szabályok utasok általi be nem tartásáért a nem tudunk felelősséget vállalni.
Célunk természetesen az, hogy utazása és kikapcsolódása minél felhőtlenebb legyen.
A szolgáltatások és feltételek hajónként eltérőek lehetnek.
Bármilyen itt nem szereplő információval, további kérdéseivel kapcsolatban keresse ügyintézőnket!